Reptes tecnològics: programació i robòtica
Ja portem temps treballant amb llenguatges de programació al Cicle Superior de Primària, en concret l’Scratch. I no hem passat poques estones jugant després amb els jocs que hem dissenyat. Abans, però, ens hem trencat les banyes a saber quina era l’ordre que no ens permetia que funcionés l’enginy, que havíem dissenyat cada equip cooperatiu. Ara ja s’estén l’aprenentatge d’aquest llenguatge de programació a l’ESO, i estem a l’espera de poder-lo aplicar al món de la robòtica.
També han arribat els Beebots, uns robots que ajuden als els nens i nenes a introduir-se en el món de la programació al mateix temps que aprenen continguts i es diverteixen, concretament, a segon de primària, ja es duu a terme un taller en anglès i puntualment experiències pràctiques a Cicle Inicial i Mitjà.
Aquest taller es basa en la construcció d’una ciutat. Inicialment es fan dinàmiques amb els robots per identificar els diferents establiments o edificis de la ciutat. Seguidament els nens s’organitzen en tres equips i cada un d’ells decideix què vol posar a la seva ciutat. Finalment, dibuixen un planell que després han de reproduir a la quadrícula sobre la qual es programen els robots.
L’experiència està sent molt positiva ja que els nens aprenen continguts curriculars jugant. A més es treballa la presa de decisions, el posar-se d’acord, el respecte i l’escolta entre els propis companys.
[youtube id=»VU46_V40V10″ width=»600″ height=»350″ autoplay=»no» api_params=»» class=»»]