Premis X Concurs de Fotografia Matemàtica

Un any més, coincidint amb el dia de Sant Jordi, a l’etapa de secundària de l’escola hem fet l’entrega de premis del X Concurs de Fotografia Matemàtica. Enguany hi ha hagut una bona participació, sobretot en l’etapa de 3r i 4t d’ESO. En total més d’una trentena de participants, entre alumnes i professorat.

Pel que fa als guanyadors i guanyadores per etapes, a 1r i 2n d’ESO el primer premi ha estat per a la Lorena García, amb la fotografia titulada: “Una circumferència deliciosa”. En segon lloc ha quedat la fotografia “+1-1=0” de la Blanca González.

En l’etapa de 3r i 4t d’ESO, el primer premi ha estat per a la fotografia “Π i Arquímedes a un berenar perfecte” d’en David González i com a segon premi cal destacar un triple empat amb les fotografies: “Combinacions més infinites que l’univers” (de la Sònia Pau), “Vectors unidireccionals amb mateix sentit” (de la Carla Díez) i “Les matemàtiques al canell” (de la Marta Berzal).

Cal destacar que la majoria de fotos premiades i de participants són noies, així com la fotografia premiada en la categoria de professorat i PAS. Aquest Sant Jordi el primer premi en aquesta categoria ha anat per a la fotografia “Direcció: la que marca el gradient” de la professora del departament Judit Castro.

Cal recordar que les guanyadores participaran al concurs organitzat per l’ABEAM (Associació de Barcelona per l’Ensenyament i l’Aprenentatge de les Matemàtiques). Aquest concurs a nivell ciutadà es va iniciar l’any 2000 per celebrar l’Any Mundial de les Matemàtiques.

Agraïm la participació de tothom!

El Departament de Matemàtiques de Secundària

ESO12_una circumferència deliciosa

PROF_Direccio la que marca el gradient

ESO34_Pi i Arquimedes a un berenar perfecte