Museu Vincent Van Gogh a 4t!

L’aula dels nens i nenes de 4t s’ha convertit en el Museu Vincent Van Gogh. Els infants han pogut observar diverses obres de l’autor, la tècniques que utilitzava i conèixer curiositats sobre aquest gran pintor impressionista.

En primer lloc, els nens i nenes van entrar a l’aula i els vam donar uns minuts per observar les obres, comentar amb els companys/es les seves sensacions, compartir opinions i coneixements sobre el pintor i els seus quadres.

En segon lloc, per grups, vam dur a terme una dinàmica prèvia a l’activitat per a saber més sobre l’autor i les seves obres. A cada grup els vam repartir 6 targetes amb informació de cada obra i ells/es havien de llegir què hi posava, ordenar les obres cronològicament i després, relacionar les targetes amb l’obra.

Les obres que vam trỉar van sẻr:

• L’autoretrat
  • La nit estelada
  • Els gira-sols
  • La cadira de Van Gogh
  • El dormitori de Van Gogh
  • L’ametller Florit

Un cop relacionada la informació de les targetes amb les obres, els infants van tornar a passejar per l’aula per a triar l’obra que més els agradés, que es veiessin capaços i capaces de fer, que els fes sentir alguna emoció, que els hagués agradat el rerefons de la seva obra, etc.

Finalment, vam començar a pintar les obres de Van Gogh, primer a llapis, observant bé l’obra, cada detall i després, vam continuar amb la pintura i en pinzell.