DIA DE LA CIÈNCIA

Dia cienciaEl dia 7 d’abril del 2016 es va celebrar el dia de la ciència, en el qual participava l’ ESO. En aquest dia de 9:30h a 11h vam estar fent les proves Cangur de matemàtiques. 20 alumnes de 4t d’Eso van anar a la seu de Comissió Obrera a fer la prova. Alumnes que han fet aquest examen han comentat que era una mica difícil.

De 11:20h fins les 14h els d 3r d’ESO van estar veient i comentant la pel·lícula “Contact”. Els de 4t d’Eso tenien dos activitats per fer: es dividien en dos grups i uns feien un holograma i els altres estaven en una xerrada amb l’Enric Laporte, pare d’una alumna de 4t d’Eso. En aquesta xerrada es parlava dels avenços tecnològics aplicats a la medicina, el recorregut de la seva carrera de metge i també sobre l’actitud per afrontar els moments difícils de la seva vida.

Per la tarda els alumnes de 3r d’ESO van estar organitzant i ensenyant experiments als nens de 5è de primària. Hi havia diversos grups i cada un tenia preparat un experiment. Els nens de primària ens han comentat que els ha agradat molt aquesta activitat i que els agradaria tornar a fer coses així de nou. Els de 4t d’ESO han estat veient durant els experiments la mateixa pel·lícula que els de 3r d’ESO.

Els alumnes de 1r d’ESO van estar jugant amb jocs matemàtics con el Hex, Rummy, tangram,… s’ho van passar molt bé! I els de 2n van escoltar la conferència que va fer l’Elizabeth Canó (mare d’una alumna) sobre òptica. Aquests cursos van veure les pel·lícules El núcleo (1r) i Marte (2n) i després van fer un cinefòrum sobre els temes científics que hi apareixen.

Va ser una jornada diferent i esperem que es repeteixi en propers anys.

Sílvia Cerrato i Aina Penina, 4t d’ESO

[rev_slider diacienciaESO]