Cicle Superior participa al Desafío Stem

D’ençà els inicis d’abril, els alumnes de 5è i 6è s’han posat a treballar amb les noves tecnologies no només com a usuaris, sinó també per aprendre a crear aplicacions o iniciar-se en robòtica i el disseny d’aplicacions (apps) per al mòbil.

Participar en el “Desafío Stem” ens proporciona més que la motivació que comporta tota competició per un premi. El dilluns 18 d’abril, durant tot el dia, vam rebre una formació a càrrec d’experts que van portar el material necessari per dur a terme els projectes dels equips de nois i noies. També ens van fer alguns obsequis: un cub de rubik i un bolígraf.

La jornada, molt densa de contingut, es va repetir en dues sessions. Al matí, de 9 a 13 hores, els alumnes que treballen robòtica van aprendre a treballar amb la placa Arduino per tal de poder activar llums LEDS, zumbadors, sensors de llum, de temperatura… i no hi va haver temps per veure les moltíssimes coses que es poden fer amb aquest material.

A la tarda, els mòbils van aparèixer per ser els protagonistes de la classe. Cada parella d’alumnes aprenia a fer senzilles aplicacions: respondre a preguntes (escrites o de paraula) que s’accionaven en agitar el mòbil, dibuixar a la pantalla del mòbil, o fins i tot jugar a amb una pilota. No cal dir que també se’ns va fer curta la tarda i ens vam quedar amb ganes de fer més coses.

Ara tenim per davant el que resta d’abril i el mes de maig per, treballant de valent, aconseguir acabar els nostres 22 projectes. Haurem viscut una experiència amb tecnologia avançada que des d’ara comença a formar part del dia a dia de tots els alumnes: des d’Infantil i 1r i 2n (amb el BeeBoots), passant per 3r, 4t, 5è i 6è amb l’Scratch.

Tots aquests coneixements es consolidaran amb fermesa en arribar a l’ESO amb projectes de molta més complexitat.

Claustre professors Cicle Superior

[youtube id=»VjEkjYMQNrI» width=»600″ height=»350″ autoplay=»no» api_params=»» class=»»]