Taller de la ‘Setmana sense soroll’

El passat 25 d’abril el grup d’alumnes de l’optativa de ciències de 1r d’ESO vam sortir a fer una  activitat sobre ‘La setmana sense soroll’, organitzada per l’Ajuntament anomenada ‘Quin soroll fem’

Ens van explicar que a Barcelona hi ha massa soroll i ens van preguntar ‘»Què podem fer nosaltres per fer silenci?» Aquí a Barcelona estem per sobre de la mitjana de decibels recomanats, i ens van dir coses per millorar; coses tan petites com abaixar el volum del mòbil, la tv,.. són millores que podem fer, perquè l’excés de soroll pot tenir conseqüències com la sordesa.

Els decibels són la unitat de mesura per saber la quantitat de soroll que hi ha. Es fa servir un sonòmetre per medir el soroll, i 140 dB és el màxim que podem suportar.

La primera activitat que vam fer va ser mesurar el soroll del carrer. La major part del soroll és causat per cotxes, motos, autobusos i la més comuna és la produïda per la veu de les persones.

Les mesures més altes que ens van sortir estaven entre els 65 i els 80 decibels.

La segona activitat va ser marcar amb un gomet el lloc on es produïen aquests sorolls en un mapa gegant; tots els gomets eren vermells perquè tenien molts decibels.

Per acabar, vam escriure en un post-it el que nosaltres milloraríem per impedir tant de soroll.

En el següent enllaç trobareu el vídeo que van gravar els organitzadors de l’activitat. A partir del minut 1 ens hi veureu! https://twitter.com/territoricat/status/989833922627473408

Lucía Peralta, 1r ESO C

Sin título